zondag 15 juni 2008

Stephanie, Studie, en de liefde


Mijn tweede jaar aan de universiteit zit er al bijna op. Sjonge, dat schiet dat op, en hoe verder ik kom hoe meer plezier ik ervan beleef. Ik ga nog voor de zomer verhuizen naar een grotere kamer, ook in Utrecht maar dan wel helemaal aan de andere kant van de stad, in Zuilen aan de Amsterdamsestraatweg. Ik studeer dus kunstgeschiedenis maar binnen dat vak zijn veel richtingen die je als student op kan.

Ik ga mij verdiepen in de vroege kerk en de koptische (vroege Egyptische) kerk. Het is wel weer grappig om te zien dat nu dat ik niet meer in Egypte woon ik er wel na al die jaren interesse in krijg. Mij wordt regelmatig gevraagd wat ik nou eigenlijk wil worden met die studie van me. Nou, dat weet ik nog niet. Ik wil graag na dat ik deze studie heb afgerond, waarschijnlijk over twee jaar, nog een leraren opleiding volgen. Ik wil ook graag een beetje de archeologische kant op zodat ik misschien ooit mee mag werken aan opgravingen in Egypte bijvoorbeeld. We zien wel. Ik maak me daar niet zo druk om. Ik heb mijn studierichting gekozen omdat het me heel leuk leek en niet met vooruitzicht op een baan.

Ik ga hier ook naar een studentenkring van Netwerk. Dat is een soort vereniging voor studenten en mensen die zich nog student voelen maar geheel vrijblijvend. Maandagavond komen we met 40 mensen bijeen om te eten, zingen en in aparte kringen bijbelstudie te houden. Daarna is er nog een borrel.

Ik heb nu vrienden en een druk leven, en een geweldige vriend! Ik heb hem ontmoet via het studentenhuis waar ik nu woon en waar hij vorig jaar woonde, toen ik voor een kennismakings gesprek kwam. Hij heet Jouke-Thiemo Waleson en zijn familie woont in Zeeland. Hij is ook twintig en tweedejaars student, en studeert kunstmatige intelligentie en informatica. Deze zomer komt hij met mij naar Egypt. Ik ben de hele maand juli naar Cairo. Hartstikke leuk natuurlijk!
Groeten,
Stephanie

Geen opmerkingen: