donderdag 8 oktober 2009

Zelfs in de nacht denk ik aan uw naam, HEER (Ps 119:55)

Niet omdat ik u nou zozeer in vroomheid overtref (we weten wel beter), en ik daarom in de nacht opsta om te bidden, maar meer omdat ik totaal niet kan slapen vanwege jetlag, ben ik nu toch maar opgestaan om aan een preek voor 15 en 16 oktober te werken. Centrale tekst in het leesrooster voor dat weekend is Markus 10:35-35, naast o.a. Ps 91:9-16: 'Ik zal bevrijden wie mij liefheeft, en beschermen wie met mijn naam vertrouwd is.'

De oproep tot gebed klinkt net van de moskee aan het eind van de straat. Dan ben ik dus niet de enige die nu waakt. 'Er is geen God dan Allah', klinkt het door mijn straat.

Nagekomen bericht om 6.15 uur: het is verbazend hoe goed je aan een preek kan werken in de vroege ochtend als je niet gestoord wordt door emails en mensen.

Geen opmerkingen: