zondag 22 november 2009

Stephanie in Florence: Euromachine's in de kerk (deel II)

Vandaag is zaterdag, een rustig dagje in het NIKI maar niet in de stad. Iedereen gaat winkelen bij Versace, Gucci en de H&M! Zondag zitten de meesten in de kerk (?) en ik ook. Ik heb een klein Anglicaans kerkje ontdekt, St. Mark's in een oud paleis dat van de Machiavelli's is geweest. Hier ga ik met een van mijn mede-studenten heen, een Nederlands-gereformeerd zuster.

Gisteren zijn we met een groot deel van de groep waarmee ik hier op het NIKI zit, uit eten geweest. We zitten hier met 14 meiden, kunstgeschiedenis is namelijk voornamelijk een vrouwenvak. We zochten een pizzeria in een echt italiaans buurtje (nou ja, logisch in Italie...) waardoor het een stuk goedkoper was allemaal.

Vandaag heb ik mijn dag door gebracht in de bibliotheek, in mijn kamer (op beide locaties met mijn neus in veel te dikke boeken) en, op een terrasje in de stad waar ik in mijn eentje een kaartje aan mijn oma's heb geschreven. Omdat ik zo in mijn eentje zat werd ik wel aangesproken door de restauranthouder en kreeg ik gratis bakjes koffie. Fijn dat blonde haar! Om in de binnenstad te komen loop ik vanaf het NIKI door een stukje ongeschonden olijfgaard en dan een heel steile weg af (zie foto).

Om jullie nog iets over Florence zelf te vertellen; het weer is heerlijk en het leukste vind ik het wandelen door alle kromme steegjes. Het is indrukwekkend hoe veel kerken Florence heeft en af en toe loop ik een kerje binnen waar het naar wierook ruikt en waar ik een euro in een machine moet stoppen om de kerk te verlichten. Morgen meer over de kerk St. Mark's.

Gegroet,
Stephanie

2 opmerkingen:

Alex zei

dag Stephanie, ziet er leuk uit, maar moesten die blote beelden nou perse op de foto? :-)

Anonymous zei

leuk om te lezen!
groet, Menno