donderdag 19 november 2009

Stephanie op studie in Florence - deel I

Na een lange reis en veel vertraging met het vliegtuig uit Dusseldorf kwam ik met een medestudent bij het NIKI (het Nederlands Interuniversitair Kunsthistorisch Instituut in Florence) aan om half 11 savonds. Ik dook gelijk mijn bedje in. Ik slaap in de kamer met een vriendin waarmee ik eerder in Firenze ben geweest op een kamer onder in het stapelbed. Deze vriendin heet toevallig ook Niki.

Ik ben ongeveer 3 weken in Florence waarvan ik het grootste deel van de tijd in de bibliotheek van het NIKI zal zitten om onderzoek te doen voor mijn bachelor scriptie. Deze komende dagen moet ik me vooral bezig houden met het lezen van een grote hoeveelheid stof over verschillende onderwerpen binnen het hoofdthema, "Receptie van de antieken door de Nederlanden tussen 1500 en 1800". Af en toe hebben we een college van dr. Kwakkelstein, de directeur van het instituut

Hoewel ik veel te doen heb, ben ik gisteren, mijn eerste volle dag in Firenze, gaan wandelen door de binnenstad. Het is een geweldig mooie stad met veel geschiedenis en cultuur. Het NIKI ligt op de omliggende bergen waarvandaan het uitzicht vanaf het Klooster, de San Miniato alle Monte, over de stad schitterend is.

Vandaag heb ik een boekje gelezen en van het uitzicht genoten en ga nu maar eens leren. Daarom ben ik hier uiteindelijk!

Ciao
Stephanie

5 opmerkingen:

Rosemarie. zei

HOI STEPH!!!!!!!
I love yoU!!!!!

Anonymous zei

Yesssss, I you too!

Alex zei

leuk daar. dat noemen ze zwaar studentenleven...

Jos M. Strengholt zei

Ha stephanie slaap lekker... in Florence! Groeten uit Cairo!

Jouke-Thiemo zei

Oh Stephanie, ik mis je zo. En 'het ding' dat ik besteld heb is er ook nog steeds niet. Goed, nu ga ik ook aan het werk. Doei, veel plezier!