dinsdag 23 februari 2010

... als ik uw hand mag vasthouden in het duister...

Zoals de regen de sterren verbergt
en de herfstmist de heuvels omhult,
zo verbergen de gebeurtenissen die mij toevallen
voor mij het stralen van uw gelaat.
Toch, als ik uw hand mag vasthouden
in het duister,
dan is me dat genoeg;
ik weet immers dat,
hoewel ik onderweg kan struikelen,
u nooit vallen zult.
Naar Alistair Maclean

De Heer is je wachter,
de Heer is de schaduw
aan je rechterhand:
overdag kan de zon je niet steken,
bij nacht de maan je niet schaden.
De Heer behoedt je voor alle kwaad,
hij waakt over je leven,
de Heer houdt de wacht
over je gaan en je komen
van nu tot in eeuwigheid.
Psalm 121:5-8

Zoals het was, zoals het is,
en zoals het zijn zal
voor eeuwig, genadige God,
Drie-enig God!
Met de eb, met de vloed,
zo is het altijd,
genadige God, Drie-eenheid,
met de eb en met de vloed.
Traditioneel Gaelic gebed,
geleerd van Alexander Macneill (viszouter), Barra


Gedeelte van www.keltischegebeden.nl

Geen opmerkingen: