vrijdag 12 februari 2010

Vanmorgen avondmaal in onze kerk - Jos in jurkje

Vanmorgen in kerk, zoals elke week, avondmaal. Ik assisteerde deze week, dus hoefde dienst niet te leiden en niet te preken. In zo'n liturgie moet ik, voor je info:

* Aan het begin van de dienst met acolieten en de dienstdoende priester 'oplopen'naar voren
* vooraan gaan zitten
* evangelielezing doen (zie foto)
* pastoraal gebed
* assisteren bij avondmaal - dat is vooral wijn 'toedienen'
* mensen de opdracht geven de wereld in te gaan.

3 opmerkingen:

wvanderwolf zei

Staat je leuk Jos die jurk ha, ha.

Goed idee overigens om al je blogs te bundelen. Op een gegeven moment zire je door de bomen het bos niet meer.

Grtz,
Wim oftewel Walter (wmvanderwolf.nl)

Menno zei

wijn toedienen, dat is mooi werk. heb ik ook wel moeten doen. En die jurk staat je inderdaad prachtig.

Unknown zei

Dank jullie van harte broeders. Na de zomer ga ik die jurk wsl. nog veel meer dragen...

Ja ik zag door de bomen het bos niet meer. Heb nog een stuk of 10 blogs waar ik eens goed over moet peinzen hoe verder...