zaterdag 13 maart 2010

Ik ben niet nederig of eenvoudig van hart

Wat zal ik u zeggen over mijn ziel? Die is nog zo ongeveer zoals u hem al kende; er is nog steeds veel werk aan de winkel bij het leren van nederigheid, gehoorzaamheid, mildheid; en dan ook nog mediteren, en vele andere dingen; ik heb de indruk, als het om mijn ziel gaat, dat ik eerder verlies dan win; ik moet deze tragische zekerheid erkennen: er is maar één ding dat me weerhoudt om dit trieste feit toe te geven, en dat is mijn enorme verlangen dat het niet waar is.
Ik ben niet nederig of eenvoudig van hart. Ik heb een enorm stuk papier nodig om alles op te sommen waarvan ik te weinig heb, en alles waarvan ik te veel heb!
Charles de Foucauld

In de maand april staan elke dag teksten van Charles de Foucauld centraal in www.keltischegebeden.nl.

Het Katholiek Nieuwsblad vertelt het e.e.a. over Charles de Foucauld, die als missionaris in Algerije werkte. In 2005 werd hij zalig verklaard.

Geen opmerkingen: