dinsdag 30 maart 2010

Vanaf zomer 2010: De kogel is door de kerk

Welaan, eindelijk is duidelijk wat mijn nieuwe baan gaat worden. Deze zomer draag ik mijn huidige mediabedrijven in Cairo over aan een opvolger, en ik ga als priester werken in de Anglicaanse All Saints kathedraal van Cairo.

Ik werd priester in 2008, en deed in die hoedanigheid parttime werk in de kerk, zoals preken en de diensten leiden. Dat deed ik vooral in mijn wijkgemeente, St John's in Maadi, en in mindere mate in de kathedraal van Cairo. Maar vanaf deze zomer zal ik de bisschop en de priester van de Engelstalige diensten in de kathedraal op fulltime basis gaan bijstaan in de opbouw van de Engelse kerken die in de kathedraal bijeenkomen. Daarnaast zal ik een rol spelen bij het planten van een paar nieuwe kerken buiten Cairo. Tevens zal ik enige betrokkenheid hebben bij de Egyptische en de Soedanese kerken in de kathedraal.

Een andere stevige klus wordt mijn betrokkenheid bij de Alexandria School of Theology. Naast bestuurslid en docent aan die opleiding, zal ik gaan zorgen dat de opleiding ook beschikbaar gaat worden in Tunesië, Algerije en Libië.

En ja, misschien ga ik ook wel iets doen aan de websites ;-)

9 opmerkingen:

Janneke den Boer-Ritmeester zei

Beste Jos,

Gefeliciteerd met je benoeming!
Heel veel zegen van de Allerhoogste gewenst.

Janneke

Anoniem zei

bijzonder Jos!

Veel wijsheid in deze tijd van afbouwen en voorbereiden.

kom nog een keer wandelen in Nijverdal.

brgroet rj

wvanderwolf zei

Proficiat Jos,

Ik hoop dat je veel goed werk t.b.v. het Evangelie kan doen.

Gods zegen toegewenst,

Grt,
Walter

Maarten zei

Nou, heeft die mooie All Saints Cathedrale in Zamalek nu twee kogelsgaten in de muren zitten?! Leuke doorkijkgaatjes of zoiets... Maar, Jos, fijn en goed dat de beslissing is gevallen. Mabruuk!!! Interessante taakinvulling ga je tegemoet. Veel zegen. Maarten

Paul Miller zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Paul Miller zei

Felicitas Jos,

Ze hebben niet de minste gekozen en jij niet het slechtste. Bijzonder hoe e.e.a. zich ontvouwt.
Nogmaals gefeliciteerd en opdat je nog meer mag groeien en bloeien... en wij van je wijsheden mogen genieten :-)

Paulus

Menno zei

geweldig nieuws! Van harte, Jos.

Unknown zei

Dank jullie voor deze hartelijke reacties.

Anoniem zei

Hoi Jos, Regelmatig volg ik jouw blog. Ik kan deze nieuwe uitdaging begrijpen. Ik wens je Gods onmisbare zegen toe bij dit belangrijke werk! Groeten Jan Dirk