zaterdag 10 juli 2010

Onthullingen van Mark Rutte tegen zijn moeder

Toen Mark Rutte vanmorgen bij zijn moeder thuis een kopje thee dronk, heeft ze hem voorzichtig ondervraagd. Uw verslaggever luisterde mee.

'Mark, gaat het wel goed met je? Je denkt toch niet aan uit het leven stappen?'
'Nee mams, hoe kom je daar nou bij? Mallerd.'
'Ja maar jongen, ik lees in Elsevier, dat je politieke zelfmoord pleegt...'
'Mamsie, het is echt niet waar. Ik beloof het je.'
'Maar jongen, ze keren zich allemaal tegen je. Ik zie dat zelfs Patrick je in het NRC laat vallen...'
'Mams, wees nou niet zo bezorgd. Kan je een geheim bewaren?'
'Jongen, mijn mond is verzegeld. Wil je nog een kopje?'
'Ja graag, maar niet in dat paarse kopje.'
'Eh wat wil je me zeggen?'
'Je denkt toch niet dat ik Paars wil? ik wil met Job en met Maxime. Je denkt toch niet dat ik een links kabinet ga leiden?'
'Echt? Maar je praat zo Paars deze dagen! Ik maak me bezorgd om je, mijn jongen.'
'Mamsie, als ik Job wil overtuigen dat hij met mij en Maxime moet meedoen, dan moet ik toch bewijzen dat ik alles gedaan heb om Paars tot stand te brengen? Anders doet Job niet met ons mee. En mams, je denkt toch niet dat ik echt met dat trutje Femke wil? Ze begrijpt niet eens wat buitenspel is. Maar daar komt ze terecht. En die mateloos irritante Pechtold, met zijn altijd grote woorden en zijn flutpartij. Ik haat ze...'
'Joh, is het echt zo erg?'
'Ik wil niks met die enge lui. Ik wil alleen met Job en Maxime. Punt uit.'
'He jongen, wat een pak van mijn hart. Ik was echt even bang dat je al je kiezers liet vallen als een baksteen.'
'Mamma... toe nou, zo ben ik toch niet?'

3 opmerkingen:

Anoniem zei

als de moeder van maxime ook haar zoon eens een schop voor z'n kont geeft komt alles goed.

gert zei

Volgens ingewijden komt er wel een paars+ kabinet een kabinet met open einden.Dat wil zeggen dat over bepaalde zaken de tweede kamer gaat beslissen.De jsf of hypotheek rente aftrek bv.daar gaat gewoon de kamer over beslissen (wel zo democraties)
VVD-CDA-PVV-SGP hebben een meerderheid ,Rutte is niet gek!

Paul Miller zei

In plaats van theedrinken gaan de heren en dame van paars-plus het gezamenlijk consumeren van ijs promoten. Daar ben ik overigens een groot voorstander van, laat dat helder zijn. :-)