vrijdag 13 augustus 2010

Henk Kesler (KNVB) verklaart: postmodernisme is voorbij

Henk Kesler van de KNVB noemt critici van een WK Voetbal in Nederland en Belgie ‘zure Calvinisten’. Hij zegt dat in een interview in de volkskrant. 'We weten vooral waarom iets niet kan.' Interessante opmerking van Kessler. Het doet meteen de vraag in me opborrelen: zijn er dan ook niet-zure Calvinisten? Dat is bemoedigend. Maar dit terzijde.

Veel interessanter is het inzicht van Kesler in de tijdgeest. Prijst het Heer, het postmodernisme is voorbij! Het zure Calvisme is, volgens ttijdgeest-watcher Kesler, nu de tijdgeest!
Maar wij Nederlanders zijn een beetje een volkje van zure calvinisten. Althans, een aantal zure calvinisten dat het altijd beter weet. Die tijdgeest vind ik verderfelijk.

Ik wist wel dat we van die leugens van het postmodernisme verlost zouden worden, maar voelde nog niet goed aan wanneer dan. Meneer Kesler heeft het nu onthuld!
Info: nu.nl

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Voetbalminnend Nederland kan moeilijk omgaan met tegengestelde opvattingen blijkt nu weer eens. Dat het voetbal door ontspoorde supporters en hoge begeleidingskosten veel krediet heeft verloren van een groot publiek zal nog verder doorzetten als er niets verandert daar. Dus, het wk voetbal hoeft van mij zeker niet, ik hou wel van een zure augurk op zijn tijd!

Unknown zei

Ik belijd schuld... als ik een bal zie en gras, heb ik de neiging het te willen zien. En ik kan me alle heerlijke opwinding voorstellen van zo'n evenement. Maar ik voel me steeds ongemakkelijker met de manier waarop het wel lijkt alsof alleen brood en spelen ons nog interesseert. De overheid moet voor allebei zorgen, anders worden we boos.

Maar in een tijd waarin we over enorme bezuinigingen spreken, vind ik het een abberatie als de overheid aan een voetbalorganisatie de extreme fiscale voorrechten wil geven die het lijkt aan te bieden.

Als ik een bijstandsmoeder was zou ik boos zijn.