dinsdag 10 augustus 2010

Mijn eerste werkdag: Mieke hou je vast

Vandaag mijn eerste serieuze werkdag voor het Anglicaanse bisdom van Egypte. Bisschop Mouneer begint meteen met een lijst van tien puntjes. Aan de slag meneer! Met een paar ervan kan ik meteen beginnen; de lectionary in het Arabisch produceren, preekschetsen voor de priesters gaan produceren, twee dames begeleiden die moeten fondswerven, en om u een enorme lachstuip te bezorgen, of ik maar kan zorgen dat in de kathedraal een muziekopleiding kan beginnen. Er is een enorm tekort in onze kerken en trouwens in alle kerken van Egypte, aan goede muziek. Dus hups, mijn blokfluit en mondharmonica maar weer tevoorschijn halen.

"O ja, en doe ook even een assessment van het functioneren van de uitgeverij van onze kerk".
Hoeveel boeken gaven we vorig jaar uit?
"Vijf."
Hoeveel medewerkers?
"Eh eh elf of twaalf."

4 opmerkingen:

Regina zei

Moet je daar echt alleen een assesment doen bij die uitgeverij? Of schrijven ze met zoveel man 5 boeken per jaar zelf? Zou kunnen, is per slot van rekening Egypte ;)

Unknown zei

Ik hoe niet zelf boeken te gaan schrijven, nee ;-)

Ze schrijven niet 1 boek zelf, ze selekteren ze zelf niet eens...

Paul Miller zei

Dus je hebt nu een eigen uitgeverij?
Nou ja, succes met je tweede werkdag, en je derde, etc.
Dan heb ik maar een rustig baantje.

Unknown zei

Eigen uitgeverij? Haha... nee hoor, deze bestaat al 100jaar.