woensdag 29 september 2010

De samenzwering van de CDA-mastodonten

Het CDA verloor de verkiezingen op een dramatische manier. Het werd weggevaagd, weggehoond. Maar Maxime Verhagen heeft het voor elkaar. Het CDA wordt een regeringspartij met evenveel zetels als de grote winnaar van de verkiezingen, de VVD. Alleen heeft de VVD het voordeel van de premier te mogen leveren - maar die is volgens de berichten van de NOS, één van de zes VVD-ministers.

Het CDA levert dus de helft van de ministers.

Kunnen we Maxime Verhagen vast uitroepen tot de toppoliticus van 2010? Je kunt het met hem oneens zijn, hem haten, maar geef nou toe: wat een onderhandelaar. Die man verdient het om premier te zijn.

1) Zou het CDA zoveel voor elkaar hebben gekregen omdat er binnen de partij zoveel geluiden tegen deze coalitie opgingen?
2) Zouden de CDA-mastodonten het met Verhagen op een akkoordje hebben gegooid om dat te doen, om hem te helpen in zijn onderhandelingen?
3) Zouden de mastodonten na enige discussie op het partijcongres zaterdag, blijmoedig hun steun aan Verhagen geven?
4) Geloof ik in conspiracytheorieën omdat ik daar zoveel van meekrijg in Egypte?

4 opmerkingen:

Willem van Gent zei

Judas kreeg ook het een en ander voor elkaar. Al was het maar dat we allemaal zalig worden. Judas for president dan maar?

Unknown zei

Jaja... en Rutte is de duivel, en Wilders het Beest uit de Afgrond, Femke heeft 666 op het voorhoofd,en Cohen is antichrist.

Ik ga bij al onze politici zomaar uit van een mate van beschaafdheid. Als Cohen onhandig onderhandelt, valt iedereen over zijn onhandigheid. Als Verhagen goed onderhandelt, is hij een Judas?

gert zei

Ik ben wel fan van Verhage,vooral om z'n steun aan Israel.

Maar laten we niet vergeten om WouterB en AbK te bedanken die dit cabinet mogelijk maakte door vroegtijdig op te stappen.En niet te vergeten die stuntel van een polticus JobC die het onderste uit de kan wilde en het deksel op z'n neus kreeg,Nederland wil massaal gelukkig het Nederland van JobC de nep verlosser niet.

Grote winnaar is natuurlijk Geert(ik voorspelde deze construktie direkt na de verkiezingen al)
Hij heeft veel meer dan een hele dikke vinger in de pap!
Het word echt genieten van deze nieuwe tijd van politieke verhoudingen.

Ik vergeet bijna KeesvdS te bedanken,jou man Jos!

Unknown zei

Ik ben er vooral voor om deze coalitie van VVD en CDA gewoon eerst een tijd het voordeel van de twijfel te geven. Ik ben ook nieuwsgierig naar de vraag hoe vaak ze echt alleen van de steun van PVV afhankelijk zullen zijn. We zullen wel zien hoe het gaat lopen.