woensdag 8 september 2010

Gratis: 8 lessen over wat vroege kerk echt geloofde

De volgende zeven lessen over Patristiek staan nu op mijn website. Er volgen er DV nog 9. Wie hierover les moet geven of interesse heeft om deze oude boekjes van de kerk zelf te lezen (ze zijn te vinden op www.ccel.org) kan mijn lessen misschien gebruiken als inleiding of als manier om er wat gestructureerd naar te kijken. Die brieven en boekjes zijn alleszins het lezen waard. Zoals over de vraag wat de oude kerk nu eigenlijk echt geloofde.

*First letter of Clement (zie afbeelding - wat kijkt hij streng...)
*Letter of Barnabas
*Second letter of Clement
*Letter of Polycarp to the Philippians
*Martyrdom of Polycarp
*Shepherd of Hermas
*Letter to Diognetus
*Irenaeus: On the Apostolic Preaching

En een oplettende lezer verzoekt me om ook te verwijzen naar www.vroegekerk.nl

2 opmerkingen:

MB zei

Ik bekijk ze, maar ben wel benieuwd met wat voor antwoorden je lln komen. Dit lijkt me niet de stof om onkritisch te benaderen.

Unknown zei

We moeten geen enkele stof onkritisch benaderen...