donderdag 21 oktober 2010

Diner voor vier met Omar Sharif

Een van de Anglikaanse kerken in Cairo houdt morgen een charity-auction. Voor het goede doel wordt van alles en nog wat geveild. Schilderijen, een rit op een Harley, flessen wijn.

En ook een diner voor vier personen met Omar Sharif, die ouwe romantische rakker. Je moet wel je eigen ticket naar Egypte betalen, maar stel je voor, met drie van je vrienden naar Egypte vliegen om twee uur met Omar Sharif te dineren en hem alles over al zijn films en zijn leven te vragen... Bijvoorbeeld waarom een christen - zijn echte naam is Michael Dimitri Shalhoub - een moslim naam aanneemt?

Omar had hoofdrollen in films als Doctor Zhivago, Funny Girl en Lawrence of Arabia. Hij won drie Golden Globe Awards. Leuke apotheose van een vakantie lijkt me, eten met die man.

Datum van diner: nader te bepalen. Datum van veiling: 22 oktober. Vandaag en morgenochtend kan je dus nog bieden. :-) Ik zal laten weten voor hoeveel dit dinertje wordt verkocht. O ja, en hier iets meer over de goede doelen.

4 opmerkingen:

Jouke zei

Wat? Christen? Volgens mij is hij al jaren moslim (en achter de schermen misschien wel niets). Hij speelt overigens een aardig potje bridge, leuk als je met zn vieren bent ;)

Unknown zei

ik geloof dat ik het geheel met je commentaar eens ben.

ineke zei

Ik ga voor de rit op een Harley :)

Paul Miller zei

Prachtige films noem je daar. De tranen springen me letterlijk in de ogen.
En wat is Nederland een saai land vergeleken met Egypte. Ik moest je uitnodiging maar eens zien te consolideren. Wie weet sta ik straks na mijn 13e maand niet meer in de rooie cijfers. :-)