zaterdag 9 oktober 2010

Egypte schiet weer een vluchteling neer bij de grens

Een Eritreese vluchteling die vanuit Egypte naar Israel probeerde te vluchten, is vandaag neergeschoten door de Egyptische grenspolitie. Hij probeerde met twee van zijn landgenoten en vijf Soedanezen over de grens te komen. De politie zegt dat de man probeerde over de grens te komen ondanks waarschuwingen dat hij moest stoppen. Ja, dan schiet je natuurlijk, want de misdaad is enorm. In welke staat de man verkeert is niet duidelijk maar hij is naar het ziekenhuis van Al-Arish gebracht. De arrestaties vandaag bracht het totale aantal arrestanten van Afrikaanse vluchtelingen die de grens met Israel wilden passeren, op 22.

Ik snap niet wat Egypte bezielt om aan zijn troepen opdracht te geven op deze vluchtelingen te schieten. Ik vermoed dat dit samenhangt met een afspraak met Israel om dit 'grensverkeer' ten koste van alles te stoppen, want Egypte heeft geen enkel bezwaar tegen Afrikaanse lui die uit Egypte vertrekken. En het is ook niet gebaat bij negatieve berichten in de media over zijn bloedige optreden tegen deze vluchtelingen. Israel houdt intussen wijselijk zijn mond, want dat wil natuurlijk niet met deze Afrikaanse vluchtelingen opgescheept worden.

12 opmerkingen:

gert zei

Hoi Jos,ten diepste is alle ellende in de wereld de schuld van de verdraaide Jood.
Waar hoorde we dat eerder.....

Unknown zei

ik dacht niet dat ik hier iemand hoorde zeggen dat alle ellende in de wereld de schuld is van 'de jood'. Beschuldig je me nu van antisemitisme?

gert zei

Hoi Jos,nee natuurlijk niet maar de Joden zijn door alle eeuwen heen dé zondebokken bij uitstek geweest met alle kwalijke gevolgen.

Dus de indruk is gauw gewekt.
Buig je svp ook eens over de stenen gooiende pals.gastjes die door een Joodse automobilist aangereden worden.Dit is weer een nieuwe tactiek om de Jood in een kwaad daglicht te stellen,alles word door de pals op foto en film vastgelegd.

Bekijk het filmpje ffff is te zien in de Jer.post.http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?id=190682

Hamvraag,wie heeft hier de schuld?

Anoniem zei

Vanavond (10-10-10) een heel goede reportage van Panorama op Canvas. Kijk hier eens naar Ger.

http://actua.canvas.be/panorama/deze-week/panorama-1010-hebron-mijn-land/

Wat heb je hierop te zeggen?

Anoniem zei

Ik wilde eerst zeggen: het lijkt Israel wel. Daar is het ook aan de orde van de dag, als je de weblog van Abu Pessoptimist volgt.

http://abu-pessoptimist.blogspot.com/2010/10/israelische-leger-doodt-weer-twee.html

Unknown zei

Als je wat wilt zeggen, zeg het dan. En niet anoniem.

gert zei

Heb je het filmpje al gezien?
Wie is de schuldige Jos?

Unknown zei

Schuldig? Aan problemen in Hebron? Nou eh... allebei?

Kolonisten gedragen zich agressief, en Palestijnen zijn ook niet leuk.

Maar wat hebben die kolonisten daar te zoeken he? Israel stemde in 1947 in met het plan dat Hebron GEEN onderdeel van Israel was.

gert zei

Ik bedoel het filmpje te zien in de Jer.post waar een Israelier die met stenen bekogeld word de stenengooier met z'n auto schept.

Een nieuwe vorm van intifada waarbij men met foto en filmcamera in de aanslag staat.

Palestijnen zijn jammer genoeg alleen maar uiterst creatief in het bedenken van kwaad.

Unknown zei

Ik heb dat niet gezien. Waar gebeurde dat? Oost-Jeruzalem?

Anoniem zei

Sorry, mijn naam is Corrie

gert zei

De site waarop het te zien vermelde ik mijn de tweede reactie