zaterdag 27 november 2010

Hans Hillen: CDA is nu een conservatieve partij

CDA-minister van defensie Hans Hillen vertelt vandaag in De Volkskrant dat het CDA nu is aangeland waar hij het graag ziet: het is nu een conservatieve middenpartij. Daardoor is het CDA gearriveerd waar CDU/CSU in Duitsland al zit. „De Beierse CDU/CSU heeft de prachtige slogan ‘Laptop und Lederhosen’. Aan de ene kant de traditie, aan de andere kant de toekomst. Dat spreekt mij aan.” (citaat via ANP bij RefDag)

Wat voor leus zou het CDA dan kunnen hebben? Wie denkt even mee?

Twitter en Traditie?
Computer en Klompen?
Media en Merklappen?
Merklap en Laptop?
Kouseband en bandbreedte?

4 opmerkingen:

gert zei

Hoi Jos,jij staat hier zeker ook wel bij te juichen,toch? Wat is er trouwens vout aan om behoudend te zijn?
Volgens mij roept de Bijbel juist op om de goede dingen te behouden,niet ieder moment alles radikaal te veranderen.

Mijn moeder zong vaak "ieder woelt hier om verandering en betreurt ze dag aan dag,hunkert naar hetgeen hij zien zal,wenst terug 't geen hij eens zag."

Het cda gaat gewoon verstandig aan het handje van de pvv terug naar een maatschappij,toen geluk nog heel gewoon was.

gert zei

Zijn er trouwens nog prijzen te winnen met het bedenken van een nieuwe leus voor het cda?
Zo ja,dan doe ik mee met de leus;

PRUIKENTIJD EN PEROXIDE KAPSEL

Unknown zei

je denkt toch niet serieut het CDA door de PVV conservatiever is geworden? Mijn deugd Gert.

Er is bovendien niets conservatiefs aan de PVV. Die partij is zo postmodern als maar kan. En vol criminelen. Dat zou ik beslist niet conservatief noemen.

gert zei

Hoi Jos,niet zo overdrijven hé,er zitten enkele lui met een besmet verleden in de pvv,dat is vetjammer,maar beter een besmet verleden en een smetteloos vervolg in de politiek dan andersom.
Ik ken persoonlijk enkele heel goeie boswachters die vroeger stropers waren.

Juist wij als christenen roepen toch altijd zo luid:"nieuwe ronde,nieuwe kansen,"tóch??

Ik hoop bv.oprecht voor de pvda dat Rob Oudkerk de plaats van die stuntelaar JobC in gaat nemen,van mij mag Robbie terug komen,en dat geld ook voor Jack de V,beiden zijn door hun wijfies vergeven,dus mondje dicht wij.

De pvv wil naar een Nederland toen geluk nog heeeel gewoon was,als dat niet conservatief,behoudend is!

Enne val ik in de prijzen met de slogan?