woensdag 22 december 2010

Daar moet dus ontzettend de fik in

Vandaag mijn eerste werkoverleg met twee collega's in mijn nieuwe kerk. De Egyptenaar is Emad, die binnenkort diaken wordt. De Soedanees is Rev Yusif. Een priester. Bespreking voor de kerstdienst.

En wat is dat volstrekt nutteloze ding rechts achterin de zaal? Het orgel dat in 1925 in de kerk werd geinstalleerd... Ik neem aan dat het al 40 jaar ongebruikt staat te rotten in de hoek van deze zaal... Ik weet een leuke klus die ik heb als ik hier de teugels in de handen neem. De fik erin :-)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Is dat geen Verlinden orgel? Die dingen zijn goud waard hoor.

Paul Miller zei

Wel eens gehoord van marktplaats.nl? Zonder dolle, voor mijn werk heb ik wel eens te maken gehad met een Egyptenaar, die verhandelde alerlei marktwaar tussen Griekenland, Israël en Nederland. Maar ja, waar vind je die man...

Unknown zei

het ding is fubar...

Paul Miller zei

Je gelooft het niet, maar een echte orgelkenner heeft er zojuist naar gekeken. Als je meer en betere foto's hebt, wie weet... Maar als ik de foto uitvergroot, is het wel een beetje schrikken.
Voor de nostalgische liefhebber dan maar. :-)

gert zei

Volgens mij(als kenner van hout wurmen) is die ook al aangevreten door de Egyptische bocktor,dus dat orgel komt nederland eg nie in.