maandag 31 januari 2011

Faruq Hosni ontslagen

Nog meer in de media: vanavond eerst op TV bij "Uitgesproken VARA" (Nederland 2, 20:25). Verder tussen 11 en 12 op Radio 1. Dat betekent: "Met het oog op morgen". Een goed artikeltje van de wereldomroep over onze situatie ziet u hier http://twurl.nl/cen2sm. Ik blijf waar ik zit.

Op straat is het rustig. Het is donker en de buurt wordt weer bewaakt door de jongemannen met vuurkorven en knuppels. Ik werk door aan wat preken die ik nog moest schrijven. Vandaag heb ik ook wat benzine kunnen vinden voor de auto. De voorzieningen staan dus niet volledig stil.

Op politiek gebied kan ik niet veel melden. De minister van cultuur, Faruq Hosni, is zojuist ontslagen en vervangen door een militair. Deze flamboyante man (mensen schelden hem hier uit voor homosexueel, in Arabische landen een erge belediging) was al lang zeer impopulair. Dat hij vervangen is toont maar weer aan dat de veranderingen die Moebarak doorvoert weinig voorstellen. Hij zet enkel wat goede vrienden op hogere posities.

Ik was blij verrast dat mensen op twitter aanboden om bij te dragen aan de telefoonrekening en hoge voedselprijzen ;) Dat kan natuurlijk altijd, via 553582011 tnv JM Strengholt te Soest. Maar maakt u zich geen zorgen, ik blijf hoe dan ook voorlopig doorbellen om u op de hoogte te houden.

Geen opmerkingen: