maandag 28 maart 2011

Je kan mijn boek nu bestellen bij de boekhandel

Vanaf nu te bestellen bij je boekhandel - vanaf 20 april in de boekhandel:

Egypt mijn volk
Ooggetuige van een omwenteling
door Jos Strengholt

De omwenteling op het Tahrirplein, eind januari. Jos Strengholt woont in Caïro en volgt als journalist de ontwikkelingen van heel dichtbij. Hij gaat uitgebreid in op de indringende kwesties die met deze omwenteling verbonden zijn. In zijn oogetuigenverslag hoor je de raderen van de tijd knarsen en kraken op het Tahrirplein. Hij maakt duidelijk dat deze omwenteling een voorgeschiedenis heeft en dat er veel op het spel staat. Maar ook: dat God zijn volk Egypte niet los zal laten.

paperback 13,5 x 19,5 cm
238 blz.
ISBN 978-90-6353-634-3
NUR 692
prijs € 12,95

31 opmerkingen:

Peter van Zoest zei

Proficiat met je boek!

Arie zei

Mabrouk, Jos!

gert zei

Hoi Jos,met stomheid ben ik geslagen door het lezen van de slotzin,"Maar ook: dat God zijn volk Egypte niet los zal laten".

Deze woorden te lezen,geschreven door iemand die nota-bene het enige Godsvolk, ik heb het natuurlijk over het Joodse volk/Israel op één hoop gooit met bv.de Belgen of de Jappanners is erugh moélék.Ben je nâh blé?

Jammer dat je 20 jr.geleden niet in Israel bent gaan wonen.

Unknown zei

Ha Gert. Dat zijn de woorden van de uitgever ;-)

Trouwens, vind je het verkeerd om te zeggen dat Egypte het volk van God is?

gert zei

Hoi Jos,neem je dan afstand van de woorden van je uitgever?

Wie word er dan trouwens met het woordje "mijn" bedoeld bij de titel van het boek,"Egypte mijn volk"?
Ook zeker door de uitgever bedacht?

Natuurlijk mag Egypte van mij(ook)Gods volk zijn,maar wie ben ik.

Jos je vroeg laatst suggesties voor een nieuw boek,wat denk je van Israel Mijn volk?

Nel zei

Van harte met je boek, ik hoop een exemplaar aan te schaffen en dan mag jij jouw handtekening er in zetten.

PS: Egypte mijn volk en Israel mijn erfdeel!

Anoniem zei

@Gert,
Het is vast onder je aandacht ontglipt,Gert. "Israël mijn volk" zou jij toch schrijven?
Diana

wvanderwolf zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
wvanderwolf zei

Hoi Gert,

terecht dat je deze opmerking maakt denk ik. In met name het OT komen we overwegend tegen dat God Israël Mijn volk noemt.

Maar ook Egypte wordt door de Heere Mijn volk genoemd. Kijk maar naar de volgende link.

Jesaja 19,25 - Biblija.net - Nederlands Bijbelgenootschap

http://j.mp/fVqpQA

Groet,
Walter

Unknown zei

Natuurlijk neem ik geen afstand van de woorden van de uitgever - het is nota bene een citaat uit de bijbel. Een citaat dat ik ook in mijn boek een keer noem.

Jesaja maakt het heel bont met dat bijbelvers. Hij noemt Egypte Gods volk, Assur het werk van zijn handen, en Israel, zijn erfdeel, sluit het rijtje op de derde plaats. Israel is de DERDE, zegt Jesaja. Apart he?

gert zei

Hoi Walter,bedankt voor je aanvulling,ik ben het er helemaal mee eens.

Ik ben en blijf alleen verbijsterd over Jos z'n selectieve manier van theologie bedrijven.

Overal waar je stelt dat het volk van Israel/het Joodse volk nog steeds Gods volk is,is Jos er (na een grondige studie)als de kippen bij te verkondigen dat God ahw alle landsgrenzen na de komst van Jezus heeft opgeheven.Volgens Jos rekent God niet meer met volken,het Joodse volk is niet meer of minder dan de bv.de Finnen of de Polen,waar God ook geen byzonder plan mee heeft.

Om met de woorden van Jos te eindigen zeg ik dus ook,nav zijn boek met zo'n titel..."Apart he?"

wvanderwolf zei

Haha *ROFFL*

Maar Jos is af en toe ook wel een beetje apart, dat weet je toch... :-D

Dus dat nemen we dan ook gewoon op de koop toe hè. En hij is apartgezet... ;-)

Een gezegende dag allen! Heerlijk weer hier. Tijd voor een bakkie...

Remco zei

Van harte gefeliciteerd met je boek! Lekker snel ook, 238 pagina's anderhalve maand na dato. Doe ik je niet na. Mijn vrouw vindt terecht dat ik teveel boeken koop, dus deze komt even op mijn verlanglijst, ben deze zomer weer jarig. ;)

gert zei

Hoi Jos,het is eg nie de bedoeling je af te z#ken zoals je twitterde,
maar iedereen mag/kan een boek met zo'n titel schrijven,behalve jij.

Het spreekwoord zegt terecht; als je boter op je hoofd hebt moet je niet in de zon gaan lopen.

Rosemarie. zei

Is hier een link voor?

Unknown zei

Rosemarie, jij hoeft niet bestellen ;-) Maar verder is het boek gewoon te krijgen in elke boekhandel.

wvanderwolf zei

Hoi Jos,

In je tweet zeg je: "...een aanleiding voor sommigen me af te zeiken. PTL" Je hebt het hier over 'sommigen'.

Naast Gert kan ik niemand anders bedenken, uit je reacties te lezen, dan dat je ook op mij doelt. Nou daarvan kan pertinent geen sprake zijn hoor, mocht ik die indruk bij je hebben gewekt.

Ik moest eigenlijk gewoon lachen om de woordenstrijd die hier vaak op je blog heerst. Dat is dit keer weer niet anders. Ik vind dat jammer en ik doe er ook niet meer aan mee (zoals je de afgelopen maanden hebt gemerkt).

Met mijn opmerking: "Maar Jos is af en toe ook wel een beetje apart..." bedoelde ik alleen maar aan te geven dat jij op sommige punten de Schrift anders interpreteert dan andere christenen. Voor mij echt geen reden om je af te zeiken hoor.

Verder wilde ik met mijn opmerking: "En hij is apartgezet..." alleen maar aangeven dat ik je zie als iemand die door de Heer is apart gezet voor een bepaalde taak.

Niets meer en niets minder...

Alle goeds toegewenst!

marcel zei

Gert: als íemand zo'n boek mag schrijven is het wel iemand die al jaren in het land woont. En als iemand geen recht van spreken heeft is het iemand die, vanaf de bank in nederland, denkt hem wel even de les te lezen. Of bedoel je dat jos zijn mening niet mag geven omdat hij er anders over denkt dan jij?

gert zei

Hoi Marcel,natuurlijk mag Jos van mij alles over Egypte schrijven.Ik ben wel de laatste die hem de les wil lezen.

Het gaat mij om de suggestie die hij wekt met de titel van het boek.

Het zal jou wrsch.ontgaan zijn dat Jos waar mogelijk juist strijd voert tegen de opvatting dat God na de komst van Zijn Zoon nog plannen of relatie's zou hebben met wat voor volk dan ook.
Jos ontneemt nota-bene Israel,Gods volk bij uitstek deze aparte status.
Laat hij dan nu bij mij niet aankomen met een boek waarop staat; "Egypte Mijn volk"

Met zo'n titel weerspreekt hij zichzelf behoorlijk en is hij selectief bezig.

Unknown zei

Gert, je snapt er de ballen van. Dan kan je soms beter even niks zeggen denk ik.

gert zei

Hoi Jos,dus het is niet waar,wat ik beweer,nl. dat jij verkondigt dat God na de komst van Jezus geen byzondere band/relatie/plan heeft met welk aards volk dan ook laat staan het Joodse volk?

Ik zou daarnaast wel graag willen weten waar ik dan geen bal van snap.
Neem aub fff de moeite.

Of bedoel je met het woordje "mijn" in de titel van je boek jezelf?
Als dat zo is doe ik boete in stof en as.

Unknown zei

Gert, je verwijt me dat ik een bijbeltekst citeer. dag hoor.

Matthew Bartlett zei

hi Jos -- will there be an English version?

Johan zei

Nou Jos,

Ik heb braaf mijn bestelling opgegeven bij de plaatselijke boekhandel. Schijnt vanaf 19 april uitgeleverd te worden. Wacht in spanning af!
Bij je volgende bezoek in NL mag je signeren!

Wilco Boender zei

Gefeliciteerd Jos!

Namens je conservatieve vrienden.


Voor alle geïnteresseerden:

Op 27 april is Jos Strengholt als spreker te gast bij het Conservatief Café te Gouda.

Op deze avond zal Jos zijn boek presenteren.

Zie www.conservatiefcafe.nl

ineke zei

Jos 1 ding is zeker je bent MIJN grote broer,
Ik ga je boek zeker lezen !

Ineke

Unknown zei

He kijk daar is MIJN grote zus :-)
Zie je wellicht later deze maand!

Anke van Dijk-Wijmenga zei

Super Jos!!
gefeliciteerd!!!

cu volgende week?En dan signeren he?


groet
Anke

Anoniem zei

Als u echt in de Bijbel gelooft, weet u dat u, die een 'wilde olijfboom' bent, in hun plaats bent geënt en mede deel hebt gekregen aan de wortel en dat u in 'die tijd' zonder Christus was, vervreemd van het burgerschap van Israël en vreemdelingen wat betreft de verbonden van de belofte. U had geen hoop en was zonder God in de wereld. Ik zeg dan: Heeft God Zijn volk verstoten? Volstrekt niet!U draagt de wortel niet, maar de wortel u. Heb geen hoge dunk van uzelf, maar vrees. Anders zult ook u afgehouwen worden.

vinschutte zei

Ik snap echt niet waar die discussie over Joden en Egyptenaren over gaat. Zover ik weet wonen er in Egypte veel meer Christenen (Kopten) dan in Nederland. En ik dacht dat de religieuze discussie allang niet meer werd gevoerd. Hij is oeverloos en raakt immer kant noch wal. God is bedacht door de mensen, die in zijn naam de Aarde behoorlijk verkloten. Ik begrijp absoluut niet dat er mensen zijn die in God geloven. Maar als zij zich netjes gedragen door hun overtuiging dan vind ik het fantastisch. (Was Mahfouz eigenlijk een moslim of een kopt?)
Binnenkort weer eens een weekje in Egypte, voor het eerst sinds de omwenteling. Zal proberen je boek te lezen voor die tijd. Zin in een kopje kahwa bij El Fishawi's? vinschutte@gmail.com

Anoniem zei

Hoi Jos!

Ik heb genoten van je boek!Mijn zus woont nu bijna 6 jaar in Cairo met haar gezin. Mijn zwager is Egyptenaar en moslim en mijn zusje Nederlandse en RK. De 3 dochters half Egyptische half Nederlands en moslima's, Jos echt heel herkenbare zaken die je beschrijft. Tijdens de omwenteling heb ik hier in Nederland zoveel steun aan je blog ondervonden.Nogmaals dank voor je mooie boek.Ik heb ervan genoten en kan het iedereen in mijn omgeving aanbevelen dit te lezen.hartelijke groet, Ingrid