dinsdag 16 augustus 2011

Boeken

Vandaag moest ik, Rosemarie, samen met mijn vader de boeken in het kantoor van mijn vader organiseren. Wat dit betekent: boeken op verschillende planken leggen, en dan bij overleg besluiten dat die 5 planken met boeken over de Islam en Islamitische wereld toch beter in een andere boekenkast zou passen.
Dit heeft gezorgd voor wat uren gezellig werk in een gekoelde kamer. Het was een mooi vader dochter moment, en met 40 graden buiten was het vooral aangenaam om daar binnen te werken. Wij hebben ongeveer 60 meter boeken gesorteerd en geplaatst vandaag. En dat was maar de helft.


Terwijl wij lekker binnen werkten, zaten mijn zussen buiten hun kast te verbeteren. Mijn oom Alex probeerde wat werkzaamheden te verrichten in de kerk terwijl een groep dames hun wekelijkse gebedsgroep hadden.


Ook de zus van mijn vader is gearriveerd; Ineke Strengholt heeft vandaag na een lange reis ons nieuwe stekje ook gezien. Mijn zussen en ik hebben vandaag voor het eerst ons nieuwe huis van binnen gezien. Het was leuk om te zien waar onze ouders (en Justine nog een jaartje) zullen wonen. Dit is ook de plek waar ik elke vakantie in Egypte zal doorbrengen. Dus dit was wel een belangrijk moment in de overgang van ons ouderlijk waar onze jeugd heeft plaatsgevonden, naar dit nieuwe onbekende huis in een deel van de stad waar wij bijna nooit zijn geweest.
Het kan nog spannend worden!

Geen opmerkingen: