zaterdag 13 augustus 2011

Onze buren in Heliopolis

Ik ben begonnen wat zitjes te maken om bezoekers te laten 'plakken' bij onze kerk.



Centraal in mijn aanpak van het beginnen van mijn nieuwe gemeenten is een nadruk op gemeenschap (koinonia) en daarvoor helpen stoelen, tafels, en eten en drinken.



Het 'zithoekje' is nog wat onbeholpen, maar dankzij het vele groen dat uit mijn tuin in Maadi is overgebracht, is het al veel leuker.



Om jullie even een indicatie te geven van in wat voor omgeving onze St Michael's Anglican Church in Heliopolis zich bevindt, hier wat plaatjes van de buren, gezien vanaf de plek waar ik bezig ben die zitjes te maken.



Vandaag hoorde ik dat een van de buurtbewoners, een directeur van een groot bedrijf, een keer zo chagerijnig was dat er op vrijdagmiddag muziek in de kerktuin werd gedraaid, dat hij zijn poging tot een middagdutje onderbrak om naar de kerk te gaan: hij bood duizenden ponden als ze onmiddellijk de cassette uit zouden doen. Gezellig zulke buren. Een makkelijke manier om als kerk je kas te vullen trouwens. :-)







Geen opmerkingen: