maandag 29 augustus 2011

Schot in de zaak

Vandaag is de kerk van binnen volledig geschilderd. Prachtig gedaan door onze twee schilders Emad en Osama. In plaats van okergeel is de kerk ivoorwit - een veel frissere aanblik daardoor.

Ik heb de wielen onder de preekstoel uit laten halen. Ik heb me vaak voorgesteld dat bij mijn eerste preek een paar leuke lui me 'wegdraaien' zoals vroeger bij het spelletje Rodeo op TV.



De goede schilders wilden ook wel even helpen met het ophangen van nieuwe lampen in de kerk. Naar normaal Egyptisch gebruik hingen er 8 kale peertjes zonder kapjes. Dat probleem is nu opgelost.



Vandaag zijn de schilders ook begonnen het toekomstige boekwinkelje op te knappen. Het winkeltje is al wat klein, en het dak wat laag, dus de bestaande rode verf op het plafond wekte nog meer de indruk van een kleine ruimte. De hele kamer wordt nu ivoorwit. Het verrotte bureau wordt vervangen door een nuttiger meubel, en de eerste nieuwe boeken kunnen spoedig in de winkel!



Vandaag heb ik de engelse liturgie met Judith, onze nieuwe pianiste doorgenomen. En met mijn medewerker Ehab heb ik de arabische liturgie voor dit komende weekend gemaakt. Niks te vroeg allemaal.



Verder heb ik de nodige lakens uitgedeeld, 30 stoelen en zes tafels voor de kinderdiensten gekocht, nieuwe lampen voor in de kerk, vier toiletrolhouders en vier afvalbakjes voor in de toiletten, en de jongeman die zondagavond in onze kerk gaat musiceren kwam niet opdagen voor zijn afspraak @#$%^. Morgen zie ik hem omdat ik moet lesgeven aan de Alexandria School of Theology waar hij zich net heeft ingeschreven; we zullen hem bij de keel grijpen.



Geen opmerkingen: