maandag 12 september 2011

Mubarak noch Tantawi zijn de echte machthebbers

Gisteravond preekte ik over Exodus 15. Hier de preek. Israel stond voor de Rode Zee en vroeg zich af wie nu echt heerst - farao of God. Na de doortocht door de zee was het antwoord duidelijk. Israel vierde de vrijheid uitbundig en prees God - Hij is koning.

Dus de gevallen Mubarak, de heersende Tantawi, noch de bebaarde sjeiks die graag de macht willen in Egypte, hebben het laatste woord. En ook wat betreft onze persoonlijk problemen en zorgen weten we: Our God reigns. Dat is het thema van het 'lied van Mozes en Mirjam'. Dit lied is het hart van het boek Exodus.

5 opmerkingen:

gert zei

Hoi Jos,mooi gezegd en natuurlijk zeer actueel!
Vooral in het licht van de bestorming van de Israelische?Joodse ambassade door je radicale islam stadsgenoten.

Zeer opmerkelijk trouwens dat je daar geen enkele aandacht aan schenkt op je blog.
Natuurlijk was het een te verwachte terreur daad nav die prachtige arabische lente.

Woon je trouwens in de buurt van de verwoeste Israelische ambassade Jos,jij woont toch ook in het luxe/elite gedeelte van cairo?

Anoniem zei

Mooi dat Gert, die relaxt in NL zit en natuurlijk niks anders doet dan uit verveeldheid websites bezoeken die z'n eigen gelijk onderstrepen, toch even Jos fijntjes moet informeren dat deze in een rijk gedeelte van Cairo woont.

Unknown zei

Ja, ik woon inderdaad in een deel van Cairo dat je beslist 'upmarket' kan noemen.

De Israelische ambassade ligt hier ver vandaan.

Gert heeft blijkbaar nieuwe info, dat het zou gaan om radciale islamitische stadsgenoten. Wat ik op TV zag was vooral jeudig opgefokt tuig.

Ik heb NIEMAND - moslim noch christen - gesproken die het steunde. 'Het zijn beesten', zei iemand tegen me. 'Dit is alleen maar slecht voor Egypte', is de algemene mening.

En nee. Ik heb geen behoefte om commentaar op van alles te geven. Heb ook soms nog wat werk :-0

gert zei

Hoi Jos,om nu de bestorming en verwoesting van nota-bene de Israelische ambassade te scharen onder van "alles en nog wat" gebeurtenissen is toch wel heeeel vreemd.

Lees dan ffff of de info die ik erover las klopt,

http://israeltoday.nl/headlines/9-nederlands/1749-aanval-op-ambassade-in-cairo-eindigde-bijna-in-ramp

Trouwens Jos was je nog bij de toespraak van de oorlogzuchtige Turk Erdogan op jullie beruchte pleintje,Erdogan is er natuurlijk alleen op uitnodiging van het zg.straattuig in jou stad.
Hopenlijk gaan je ogen nu eindelijk eens open,het gaat uiteindelijk alles om Israel/Joodse volk.

Anoniem zei

Gert A zei,

Of dat radicale moslims zijn weet ik niet.

Allah Akbar is echter duidelijk te horen in een paar van de filmpjes.
Word daar een beetje gek van, die leus.
Dat is echt aan moslims voorbehouden, of ze nu radicaal of modern zijn.
Het is echt super intimiderend.
Zou zeggen, kap er eens mee !

Trouwens, Jos, ik vraag me af of ze bij jou als westerling wel altijd eerlijk zijn.
Tevens bevind je je waarschijnlijk vaak wat in gematigde kringen.
Of heb ik dat mis ?