vrijdag 28 oktober 2011

Geestelijke strijd

Vandaag preek ik over Geestelijke Strijd - Spiritual Warfare. Niet echt een thema waar ik snel voor zou kiezen - maar de schoonheid van een leesrooster is dat je soms niet onder thema's uitkunt. Een heel goede zaak.

Ik merk wel dat ik wat probeem-georienteerd preek de laatste weken. Ligt dat aan de Thessalonicenzenbrief die we doornemen? De situatie in Egypte? Ik ben persoonlijk toch nauwelijks probleemgericht. Volgende week maar opletten dat ik een andere toon aansla, om niet vervelend te worden.

Voor wie lijdt onder de aanvallen van alle soorten van kwaad - hier de pdf van de preek.

1 opmerking:

wvanderwolf zei

Spiritual Warfare.

Niet echt een thema waar ik snel voor zou kiezen - maar de schoonheid van een leesrooster is dat je soms niet onder thema's uitkunt.

Wel een thema wat we vaak moeten horen en waar we allemaal enorm van kunnen leren.

Goeie preek... :-)

"Problems can actually give you stamina, just like lifting weights in the gym creates muscles."

"Do not let your circumstances draw you down, but allow them to make you a stronger, a more muscular person in regard to faith.

"If we allow our circumstances to make us more faithful, stronger, and if we maintain this faith until the end, we have won the battle; how proud we will be of the wound of life, if the battle is won and we are crowned with glory."