zaterdag 12 november 2011

Vijanden om van te houden - Ludo Hekman

Terwijl om me heen de meeste zoete kerstliedjes klinken tijdens onze kerstbazar, verdiep ik me in het boek van Ludo Hekman, Vijanden om van te houden (Plateau, 2011). Ik zal daar binnenkort eens een wat serieuzere blog aan wijden.

Hekman probeert een weg te vinden tussen de Scylla en Charybdes van enerzijds de Islam en moslims als vijand zien, of de problemen rond de Islam te bagatelliseren. Hij neemt ons in dit boek mee op zijn eigen denkreis. Heel interessant.

Wat een leuke cover heeft het boek trouwens! Een molotov-cocktail van liefde? Ontworpen door Lucas Reinds van www.pankra.com.

1 opmerking:

Wim de Bruin zei

ben benieuwd. las vandaag een stukje over hem in nd. wellicht kun je me enthousiasmeren om het aan te schaffen