dinsdag 3 januari 2012

Met Mieke Lamers van de KRO (foto:Lidy Peters)

Mieke Lamers (foto links) van KRO-radio is bezig een programma te maken over de situatie van de kerken en de christenen in Egypte. We hadden maandag een lang gesprek. Lidy Peters, van de RKK en meestal woonachtig in Rome, maakte de foto; ze is bovendien bezig een TV-item te maken. Een van de bezoekers van onze kerk, Lilian, leidt ze in Cairo rond; Fahmi is de chauffeur.

En zeker niet belang ontbloot. Mieke had een tas met vaderlandsche pers bij zich, en 5 worsten van de HEMA. Daar had ik om gebedeld... Vol met zalig varkensvlees natuurlijk. En andere derrie. Maar toch, lekker....

9 opmerkingen:

ineke zei

En had ze ook drop meegenomen?

Anoniem zei

Ik vind het een top-service van jou om even aan te geven dat op de foto van Mieke en jou, Mieke degen is die links op de foto staat :-).

Overigens de beste wensen voor 2012.
Groet, Jan.

Anoniem zei

Hè, "degene" wilde ik schrijven. Die toetsen ook (of m'n vingers).

Wederom, groet, Jan.

Unknown zei

Ha Jan, je voelt de noodzaak van de vermelding 'links' - zou anders zoooo verwarrend kunnen zijn :-)

En nee Ineke, geen drop. :-)

gert zei

Hoi Jos,niet verwonderlijk dat de kro helemaal naar Egypte komt,in Holland worden er wekelijks behoorlijk wat kath.kerken gesloten.Een aflopende zaak gelukkig dat onBijbelse roomse gedoe met hun jarenlange sexpraktijken.

Jammer voor jou trouwens dat het geen tv is,dan kon je je arrafatsjaal aan een groter publiek tonen.
Punkers,krakers en veganisten dragen deze sjaal ook,

als GGGristenen hem dragen doen ze het veelal als gebaar achter de zg gerechtvaardigde strijd en haat te staan van de palestijnen tegen het Joodse volk.
Nee Jos dan zie ik je nog liever als salafist uitgedost.

Als het geen arafatsjaal is dan verontschuldig ik me natuurlijk direkt.

Anoniem zei

Gert A zei,


Goed speurders werk Gert !
Ik vermoed dat het inderdaad een Palestijnse sjaal is.
Genoeg bewijs lijkt mij dat Jos heult met Palestijnse terroristen,
en misschien zelf in staat is tot dergelijke activiteiten.

Sarcasme modus off

Unknown zei

Ik moet ulieden teleurstellen. grondig onderzoek van het stukje doek om mijn nek, zal aantonen dat het geheel geen arabische sjaal is.

In het dragen van deze sjaal moet ook geheel geen statement worden gezien.

Het is koud in Egypte; dus gebruik ik een sjaal die ik meen ik in Nederland heb aangeschaft zonder enige denkbare link naar Arafat, Palestijnen of wat dan ook.

Wimco zei

vriendelijke zwager, wanneer laat jij het vlees toch eens achter je? Dat zal je goed doen!

Anoniem zei

Je was afgelopen zaterdag inderdaad prominent aanwezig in de media, zowel op radio als TV. Ben er weer wijzer van geworden. Ben bezig je boek te lezen. Wil jullie zo ook nog de beste wensen geven voor het jaar 2012.
Hart. groet,
Janny Bosman