maandag 23 januari 2012

Vrouwen moeten geen autorijden in Saoedie Arabie

Een Saoedische vrouw die besloot het verbod op vrouwen achter het stuur te negeren, zorgde deze week voor een dodelijk ongeluk. Ik vrees dat ze daarmee de mannen in haar land onbedoeld een goede reden heeft gegeven om vrouwen achter het stuur te weren.

Abdul Aziz Al Zunaidi, een woordvoerder van de politie in de noordelijke Hael provincie meldde vandaag (in Arabisch uiteraard, maar ik citeer uit de Saoedische krant Gulf News)

One woman was immediately killed and her companion who was driving the car was hospitalised after she suffered several injuries when their four-wheel-drive vehicle overturned late on Saturday.
Disclaimer 1: De vrouw op de foto is niet de zondares.
Diccliamer 2: Ik beweer niet dat vrouwen slechter rijden dan mannen. Ik weet wel beter.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Maar vrouwen in Saudi Arabië rijden misschien wel slechter dan mannen. Gewoon omdat ze weinig ervaring (kunnen) hebben.

Willem van Gent zei

Nou mijn vrouw rijdt meer schades dan ik. Gebruikt meer benzine. Durft geen 150 te rijden in D. remt vaak op de snelweg. Wie durft te beweren dat vrouwen net zo goed rijden als mannen?

Anoniem zei

Ik! Willem van Gent, het ligt er maar net aan wie er rijdt. Je kunt niet zeggen dat in het algemeen mannen beter rijden dan vrouwen. Dat noemen we: over één kam scheren.